#TIPS&TRICKS

5 TEHNICI pentru a conduce în situații extreme

Scris de Ela la 14 februarie 2018

Principala regulă pentru a nu pierde controlul autoturismului – nu frâna! Și nu, nu este vorba despre lipsa de experiență a șoferului, ci despre faptul că niște roți blocate îi anulează șoferului șansa de a controla mașina.

Iată câteva tehnici pentru a face față deapării și nu numai:

1. Fii atent la zonele periculoase

Gheața este cea mai periculoasă acolo unde se frânează cel mai des – înainte de viraje, treceri pietonale, intrările în stațiile de autobuz. Acordă o atenție deosebită podurilor, tunelurilor, intrărilor și ieșirilor de la treceri. Deplasează-te în acele zone cu o viteză constantă și frânează doar în avans.

În timpul iernii, distanța față de mașina din față ar trebui să fie de 2 ori mai mare decât în ​​timpul verii. Dar, de asemenea, să nu fii nici cu prea mult în urmă, în caz contrar, cineva va decide cu siguranță să intre între cele două mașini și se va ivi un risc pentru 3 autovehicule.

Nu te uita doar la mașina din fața ta.Încearcă să n-o pierzi din vedere, dar în același timp uita-te și mai departe – 4-5 mașini înainte. Așa poți observa mai bine zonele dpericuloase din timp, pentru a le putea evita ulterior.

În timpul iernii, este necesar să renunți la obiceiul de a apăsa simultan pedala de frână și cea de de ambreiaj. În acest caz, mașina se va opri numai în detrimentul plăcuțelor de frână, care pot bloca roțile, iar apoi mașina va aluneca.

2. Mașinile cu ABS

Sistemul de frânare antiblocare (ABS) – o funcție extrem de utilă a majorității mașinilor străine, care neutralizează pedala de frână apăsată până la podea pe o zonă de drum înghețată. O mașină cu ABS te lasă să virezi chiar dacă am apăsat frâna la maxim, pentru că nu se blochează roțile.

Dacă maşina pe care o conduci nu este echipată cu sistem ABS, atunci în timpul frânării trebuie să ai grijă la roţi să nu se blocheze, deoarece astfel ar aluneca și tu ai pierde controlul asupra mașinii . Poți reduce blocarea dacă apeși pedala de frână ușor până simți că roțile încep să se blocheze, iar apoi să eliberezi pedala și să continui cu această mișcare până cânt autotuismul se va redresa.

3. Ce să faci în timpul unui derapaj

Dacă autoturismul a intrat într-o alunecare – nu frâna.

Dacă ai o mașină cu tracțiune spate – trebuie să apeși pe ambreiaj în timp ce rotești volanul în direcția deplasării.

Dacă ai o mașină cu tracțiune înainte – accelerează.

Când autovehiculul se va redresa, trebuie să readuci imediat volanul în poziția „dreaptă”, altfel va intra într-un nou derapaj în cealaltă direcție.

4. Verifică drumul – când intri pe un drum de iarnă, apasă și eliberează pedala de frână de mai multe ori. Dacă mașina frânează imediat și o face corespunzător – aderența pe șosea este excelentă, dar dacă bordul mașinii pare să se miște în stânga sau dreapta înseamnă că există gheață pe șosea.

5. Formula de „divizare dublă”. Dacă în timpul verii mergi pe o anumită secțiune a drumului cu o viteză de 100 km / h, atunci în timpul iernii, este necesar să păstrezi viteza cu 50 km / h. E necesar să ai o viteză mai mică pentru a putea reacționa la posibile derapaje.

Iarna, pe orice drum, încercă să încadrezi mașina astfel încât toate cele 4 roți să se afle pe aceeași suprafață. Dacă sub o pereche de roți zăpada și sub cealaltă – gheață, mașina poate derapa.

Pe o pantă alunecoasă este mai bine să te deplasezi cu mașina într-o viteză superioară. În cazul în care mergi vara cu viteza a doua, e necesar ca iarna să o folosești pe a treia.

sursa: adme.ru

--